27 січня - 1 лютого 2020 року відбулась ІІІ Зимова школа «Європейські індикатори якості освітніх досліджень», організована Українською Асоціацією дослідників освіти (УАДО) спільно з Луцьким національним технічним університетом за фінансової підтримки Програми Еразмус+ Європейського Союзу.
На урочистому відкритті Школи з вітальним словом виступили: ректор Луцького національного технічного університету Петро Савчук, менеджер напряму Жана Моне програми Еразмус+ Петро Крайнік, віце-президент Української асоціації дослідників освіти Оксана Заболотна.
Тренерами Школи були координатори та учасники міжнародних освітніх програм, експерти у галузі освіти: проф. Світлана Щудло (Дрогобич); проф. Оксана Заболотна (Умань); проф. Сергій Курбатов (Київ); проф. Олександр Длугопольський (Тернопіль); проф. Олена Ковальчук (Луцьк); доц. Володимир Сацик (Київ); доц. Наталя Горук (Львів); доц. Тетяна Лісова (Ніжин); доц. Тетяна Медіна (Чернівці); доц. Людмила Загоруйко (Умань); доц. Юрій Ковальчук (Київ); національний експерт проєкту PISA, методист Українського центру оцінювання якості освіти, доц. Марія Мазорчук.
Для участі у Школі конкурсна комісія відібрала 23 представника з різних регіонів України. Учасником від Луганської області було обрано викладача циклової комісії загальноосвітніх та соціально-гуманітарних дисциплін Сєвєродонецького коледжу культури і мистецтв імені Сергія Прокоф’єва, кандидата педагогічних наук Олексія Воронкіна.
Програма ІІІ Зимової школи охоплювала такі тематичні блоки:
- Європейські індикатори якості освітніх досліджень;
- Міжнародні університетські рейтинги ARWU, QS, THE World University Rankings;
- Передумови написання успішних грантових пропозицій;
- Сучасні стандарти академічного письма для молодих дослідників;
- Наративний підхід в якісних педагогічних дослідженнях;
- Теоретичні підходи та методи оцінювання у міжнародних порівняльних дослідженнях (TIMSS, PIRLS, ICCS, TEDS-M, ICILS, SITES, PISA, TALIS, PIAAC);
- Аналіз та інтерпретація результатів даних міжнародних досліджень (на прикладі PISA);
- Емпірічні методи в освітніх дослідженнях (на прикладі наукових досліджень, використаних в проєктах УАДО і проведених серед представників румунської та угорської національної меншин); Європейські стандарти акредитації освітніх програм;
- Міжнародні наукометричні бази даних як платформи для представлення наукових здобутків;
- Цифрова екосистема сучасного науковця (на прикладі програмного забезпечення Mendeley).
Не менш насиченою і цікавою була позанавчальна культурна програма, організована для учасників Школи, зокрема:
- історико-архітектурний пам'ятник – замок Любарта (він зображений на 200-гривневій купюрі);
- музей сучасного українського мистецтва Корсаків, де зібрані найкращі твори понад 100 українських митців ХХ-ХХІ століть (загалом – 800 art-об’єктів);
- музей бджільництва;
- вистава Волинського музично-драматичного театру.
Фоторепортаж і презентації тренінгів доступні на сайті Української асоціації дослідників освіти.
Ольга Булєкова
Голова ЦК «Загальноосвітні та
соціально-гуманітарні дисципліни»