понеділок, 16 березня 2020 р.

Карантин дистанційному навчанню не перешкода (Google клас викладачам на замітку)

Загальні відомості
У зв'язку з запровадженням у закладах освіти карантину (запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19) доцільно перейти на дистанційне навчання. Для закладів вищої освіти це не є суттєвою проблемою, оскільки вони і до цього використовували системи управління навчанням LMS, наприклад, MOODLE. Тим закладам, які раніше не використовували такі системи (школи, коледжи, заклади профтехосвіти) дистанційний процес зручно побудувати за допомогою соціальних мереж, месенджерів (Viber, Telegram) та сервісу Google Клас.
Google Клас - це безкоштовний сервіс для навчальних закладів та некомерційних організацій. Він доступний усім, хто має пошту Google (Gmail). При наявності підключення до Інтернету Клас можна відкрити на комп'ютері в будь-якому браузері або встановити додаток на будь-який з мобільних пристроїв (смартфон, планшет) на базі Android і iOS.
Зазвичай використовується наступна модель роботи викладача і студентів у Класі:
1. Викладач створює матеріал, завдання та/або опитування. Він може призначити завдання одному, декільком курсам або окремим студентам. Існує можливість вказати термін здачі, параметри доступу до доданих матеріалів, відстежувати статус виконання завдань, додавати коментарі під час їх виконання.
2. Студент здає роботу. При виконанні він переглядає або редагує окремий файл або призначену для нього копію, може прикріпляти посилання, файли, зображення, відповідає на тести тощо.
3. Викладач оцінює роботу. Може додавати до завдання примітки, ставити оцінки і повертати  роботу студенту із відгуком. Студент бачить свою оцінку або необхідність доопрацювання.

Створення класу
Для створення нового класу необхідно:
1. Зайти до поштової скриньки Gmail
2. Тиснемо кнопку Додатки, обираємо Google Клас
3. За допомогою «+» створюємо новий клас
4. Робимо його опис
5. За бажанням можна змінити тему оформлення 
6. Кожному класу присвоюється свій код (для нашого прикладу, це 77hctkl)
7. Цей код потрібно передати студентам, щоб вони за ним приєданилися до створеного класу

Також можна самостійно запросити студентів приєднатися до класу, вказавши їх e-mail'и.

8. Тепер час створювати завдання, оголошення,  питання. Для цього переходимо на вкладку ЗАВДАННЯ та натискаємо на знак + (СТВОРИТИ).

9. Створимо тематичний розділ (тему). Для нашого прикладу це буде Похідна.
10. У цьому тематичному розділі додаватимемо теорію із завданнями. Знов натискаємо на +
Обираємо опцію Матеріал 
Для створеної теми ми маємо можливість приєднати теоретичний мінімум - відеоматеріали з YouTube, презентації або фотографії (зображення)


Також ми можемо прикріпити лекцію або навчальний посібник файлом
11. Тепер ми можемо створити завдання
Наприклад
Ми виставляємо максимально можливу кількість балів, останній день подання завдання (терміни)
Питання і завдання студентів можемо відслідковувати в календарі курсу. У календарі студенти бачать свої завдання і терміни їх виконання. 
У потоці Класу викладач може залишати й інші важливі повідомлення, наприклад, про проведення вебінару (на певному сервісі) або відеоконсультації.

12. Для оцінювання переходимо на вкладку Оцінки. Той, хто подав роботу (або відзвітував про виконання) відзначений зеленим коліром. 
Клікаємо по прізвищу того, чию роботу перевірятимемо, в нашому прикладі - Лера Соломатина. Бачимо, студентка подала 4 фотографії. 
Відкриємо першу. Праворуч можемо також відкривати інші вкладення. Якщо потрібно залишаємо коментар, ставимо оцінку!
Цю оцінку студент ще не побачить, бо вона зберігається як чернетка для викладача. І він може змінити ще цю оцінку - відправити роботу на доопрацювання студентові.. Щоб оцінка була зарахована, після оцінювання завдання викладачу треба натиснути повернути і студент отримає повідомлення, що його робота оцінена певним балом. 
Всі виставлені оцінки та подані роботи зберігатимуться для перегляду у розділі ОЦІНКИ.

13. Також можемо розробляти та додавати завдання-тести, створені за допомогою Google форм.


Або давати посилання на завдання, створені за допомогою інших відкритих ресурсів. Як приклад, нижче наведено навчальний кросворд з фізики (https://learningapps.org).
14. Викладачі та студенти можуть працювати на свої мобільних пристроях під управлінням Android, iOS и Chrome OS - для цього треба встановити безкоштовно додаток «Google Клас»  (з Play Маркет, App Store, Інтернет магазину Chrome).

Відкриті відео-ресурси
Пропонуємо вашій увазі декілька пізнавальних відео з ресурсу YouTube та навчальних видань, які допоможуть швидше  розпочати навчання у Google класі.



Навчально-методична література
1. Авер’янова Н.М. Методичні рекомендації на тему:«Створення дистанційного курсу за допомогою сервісу Google Клас», Кривий Ріг, 2018. - 19 с.
2. Робота в середовищі GOOGLE CLASSROOM. - Режим доступу : http://umanpedcollege.at.ua/statia/instrukcija_po_roboti_v_google_classroom_dlja_stud.pdf


Матеріал підготував Олексій Воронкін

ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ В СЄВЄРОДОНЕЦЬКОМУ КОЛЕДЖІ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ


11 лютого 2020 року у світі відзначався День безпечного Інтернету під гаслом «Разом для найкращого Інтернету». День безпечного Інтернету  започатковано з метою залучення до співпраці дітей, батьків, вихователів, освітян, соціальних працівників, представників індустрії та політиків, надихаючи їх відігравати свою роль у створенні найкращого Інтернету.
Впродовж лютого студенти Сєвєродонецького коледжу культури і мистецтв імені Сергія Прокоф'єва активно долучалися до різних освітніх програм, присвячених  Дню безпечного Інтернету, серед яких:
  • «Інтернет:як безпечно грати, навчатися і працювати» – онлайн-урок від Cisco Networking Academy Ukraine та провідних університетів при підтримці Кіберполіції України та ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Під час уроку студенти ознайомилися з такими темами як «Небезпеки кіберпростору», «Як хакери захищають Інтернет», «Хацкери. Або як обманюють халявщиків в Інтернеті». Всі студенти, які успішно склали тести, отримали іменні Сертифікати учасника онлайн-уроку.
  • «Безпечний Інтернет» – Всеукраїнський конкурс, покликаний об’єднати всіх, хто користується Інтернетом. В основі його завдань – не шкільна програма з інформатики, а цікаві та важливі питання❕, з якими стикається кожна людина, коли користується комп’ютером, планшетом, смартфоном та виходить в Інтернет. Студентів коледжу було відзначено 25 відзнаками 😉, а саме: 1 Диплом І ступеня, 3 Дипломи ІІ ступеня, 8 Дипломів ІІІ ступеня, 13 іменних сертифікатів. Цей результат говорить про те, що в наших студентів сформувалася цифрова грамотність, яка у майбутньому рятуватиме їх від неприємностей, що можуть очікувати в Інтернеті.










Я також долучився до Дня безпечного Інтернету - як учасник відкритого Всеукраїнського майстер-класу «Цифрова майстерня з інформаційної безпеки», що відбувся в рамках заходу «Цифрова година» за організаційної підтримки Міністерства освіти і науки України та компанії Google Україна. Під час виконання онлайн-вправ розкривалися шляхи створення безпечного Інтернет-середовища (кібербулінг). За виконання вправ і за підсумками роботи Цифрової майстерні з інформаційної безпеки отримано іменний сертифікат 💪.
Географія учасників цифрової майстерні


викладач інформатики
Олексій Воронкін



пʼятниця, 13 березня 2020 р.

Додатки для розпізнавання музики


Музика - вона всюди! Її чутно із автомобілів та автобусів, смартфонів і телепередач. Вона настільки заполонила наше життя, що ми не дивуємось, коли чуємо її у супермаркетах або навіть у кабінеті суворого директора. Це стало звичним явищем.

Напевно, в житті кожного з нас були ситуації, коли таке мистецтво зненацька захоплювало, почувши якусь мелодію ми робили висновок, що вона  «саме та», що ми готові слухати її цілий день, але постає питання: як знайти ту, вже майже улюблену пісню, коли запам’яталось лише чотири слова, а наспівати знайомому, який працює на радіо, ти не можеш, бо ще досі не закінчив музичної школи? Отже,  тепер увага! Музика- це не просто фонове звучання у нашому житті і це набагато більше чотирьох слів. Тепер музика і технології- це одне ціле!

На сьогоднішній день, сучасний маркет пропонує безліч безкоштовних музичних додатків для розпізнавання музики лише за невеликим її фрагментом. Функція розпізнавання дозволяє знайти незнайомі пісні у величезному музичному світі. Такою можливістю можуть скористатися власники смартфонів і планшетів на  Android и iOs системах. Тож ми склали ТОП з 5-додатків, які на нашу думку, найкраще упораються з поставленим завданням.
  1. Shazam - популярний додаток, що дозволяє використовувати музичний фрагмент для пошуку пісні, слів, виконавця та іншої інформації. Shazam миттєво визначає джерело музики, здатний розпізнати композицію в умовах шуму.  Автоматичний режим здійснює пошук навіть після виходу з програми. Підтримує систему візуального розпізнавання, використовуючи камеру гаджета, дозволяє поширювати інформацію у соцыальних мережах, створювати плейлисти, отримувати свіжі новини і спілкуватися в чаті. Входить до ТОП-3 додатків на App Store в категорії «Музика». 
  2. TrackID - додаток з досить приємним і зручним інтерфейсом. знаходить пісню за звучанням, а також видає додаткову інформацію - дані про виконавця, кліп на пісню, місце в чарті, схожі композиції і так далі. Окремою функцією програми, яку слід назвати - це автономний режим. Якщо у користувача немає доступу до Інтернету, TrackID запише фрагмент, а потім розпізнає його при виході в інтернет. Знайденою піснею можна швидко поділитися в WhatsApp, Instagram або інших соціальних мережах.
  3. SoundHound - Один з головних конкурентів Shazam і TrackID - Ключовою особливістю утиліти є її велика база даних. За допомогою програми можна розпізнати пісню  досить специфічних жанрів, по типу гаражного року, DownTempo тощо. Пошук пісні можна здійснити як за звучанням, так і надрукувавши рядки з неї. Знайдена композиція супроводжується інформацією про виконавця, альбомом, роликом в YouTube і посиланням на покупку в iTunes або Amazon. Базова версія програми є безкоштовною, але містить рекламу, яку можна вимкнути розширивши додаток до повної версії за 7 доларів.
  4. Soly - Сервіс розпізнає пісню за декілька секунд, відкриває текст до неї і залишає посилання трека на YouTube. Soly підтримує функцію плеєра, дозволяючи зберігати знайдені пісні в історію і програвати в додатку. Програма обладнана стійкою системою ідентифікації, що дозволяє здійснювати пошук даних в умовах підвищеного рівня шуму, функцією накладення тексту на пісню( для караоке виконання) і розсилкою цитат з пісень. Soly має сучасний дизайн і зручні налаштування користувача.
  5. Боти в Telegram - Використання ботів в месенджері не найзручніший спосіб розпізнавання музики, проте тим, хто «живе» в Telegram, такий варіант цілком може підійти. Необхідно лише додати потрібного бота і дати йому прослухати пісню, затиснувши мікрофон в рядку відправки повідомлення.
Отже, разом ми дійшли висновку, що сучасні технології здатні змінити не тільки звичні сфери нашого життя, а й такі вічні цінності як мистецтво. Тож сміливіше користуйтеся музичними додатками, не бійтесь нового і хай кожна мелодія в  вашому житті обов’язково знайдеться!

Єлізавета Фадєєнко

середа, 19 лютого 2020 р.

З ритмом в серці, з мелодією в душі

19 лютого 2020 року у концертній залі Сєвєродонецького коледжу культури і мистецтв відбувся концерт відділу духових та ударних інструментів. У концерті взяли участь солісти: В.Бородій, В.Бондарчук, О.Хохлов, В.Князь, М.Зінченко, О.Жур, М.Зубішин, О.Борисов, І.Лисенко, Д.Бородавкін, ансамблі та духовий оркестр коледжу.
Естетичним і надзвичайно динамічним видався виступ усіх учасників, що разом створювали «ритм в серці». Щирими та вдячними оплесками вітали глядачі талановиті виступи.
Повний фотоархів доступний за адресою https://drive.google.com/drive/folders/1WT7hKKebhY5PWJfjBOCYYR-7dtvso6qd?usp=sharing

вівторок, 11 лютого 2020 р.

Музична грамота і мобільні додатки


Найкорисніший додаток для тих, хто хоче тримати у голові основні правила музичної грамоти. Теоретичні моменти у додатку пояснені досить доступно. Програма об'єднує уроки майже по всьому, що може знадобитися у сольфеджіо: акорди, інтервали, паузи, гами тощо.

У багатьох музикантів на порядку денному стоїть проблема читання з листа. Для таких людей у нагоді стане додаток Vivace: Learn to read music. Програма являє собою тренажер для знаходження нот на клавіатурі і розрахований, у першу чергу, на тих, хто не володіє(або не достатньо гарно володіє) фортепіано, але вміє грати на інших музичних інструментах. Цей додаток дозволить швидко зчитувати ноти з нотного стану та відтворювати їх на клавіатурі.

Ця програма допоможе вам тренувати навички співу з листа. Додаток націлений на вокалістів та хормейстерів, яким просто необхідно вміти швидко читати мелодію. Ви можете записати ваш голос, а потім прослухати і порівняти з оригіналом. Особливо корисна програма буде тим, хто має проблеми з мелодичним слухом.

Для розвитку мелодичного слуху вам стане у нагоді і додаток Musical Dictation lite. Короткі, але досить складні, в плані мелодики, диктанти покращать гостроту вашої інтонації, так як програма побудована на складних для сприйняття "немузикантам" інтервалам.

Додаток стане  у нагоді як і професіональним музикантам для вдосконалення музичного слуху, так і новачкам. У програмі доступно пояснюються ази музичної грамоти, які буде нескладно засвоїти початківцям. Додаток побудований на методі Алена, що розвиває слух, у першу чергу, відносно тональності. Перед кожною новою нотою програма програє акорди, які налаштовують на правильний лад. В результаті ви розвиваєте свій гармонічний слух.

Матеріал підготувала Вероніка Ткачова 

неділя, 9 лютого 2020 р.

Участь у ІІІ Зимовій школі «Європейські індикатори якості освітніх досліджень»

27 січня - 1 лютого 2020 року відбулась ІІІ Зимова школа «Європейські індикатори якості освітніх досліджень», організована Українською Асоціацією дослідників освіти (УАДО) спільно з Луцьким національним технічним університетом за фінансової підтримки Програми Еразмус+ Європейського Союзу. 
На урочистому відкритті Школи з вітальним словом виступили: ректор Луцького національного технічного університету Петро Савчук, менеджер напряму Жана Моне програми Еразмус+ Петро Крайнік, віце-президент Української асоціації дослідників освіти Оксана Заболотна. 

Тренерами Школи були координатори та учасники міжнародних освітніх програм, експерти у галузі освіти: проф. Світлана Щудло (Дрогобич); проф. Оксана Заболотна (Умань); проф. Сергій Курбатов (Київ); проф. Олександр Длугопольський (Тернопіль); проф. Олена Ковальчук (Луцьк); доц. Володимир Сацик (Київ); доц. Наталя Горук (Львів); доц. Тетяна Лісова (Ніжин); доц. Тетяна Медіна (Чернівці); доц. Людмила Загоруйко (Умань); доц. Юрій Ковальчук (Київ); національний експерт проєкту PISA, методист Українського центру оцінювання якості освіти, доц. Марія Мазорчук. 
Для участі у Школі конкурсна комісія відібрала 23 представника з різних регіонів України. Учасником від Луганської області було обрано викладача циклової комісії загальноосвітніх та соціально-гуманітарних дисциплін Сєвєродонецького коледжу культури і мистецтв імені Сергія Прокоф’єва, кандидата педагогічних наук Олексія Воронкіна. 
Програма ІІІ Зимової школи охоплювала такі тематичні блоки: 
  • Європейські індикатори якості освітніх досліджень; 
  • Міжнародні університетські рейтинги ARWU, QS, THE World University Rankings; 
  • Передумови написання успішних грантових пропозицій; 
  • Сучасні стандарти академічного письма для молодих дослідників; 
  • Наративний підхід в якісних педагогічних дослідженнях; 
  • Теоретичні підходи та методи оцінювання у міжнародних порівняльних дослідженнях (TIMSS, PIRLS, ICCS, TEDS-M, ICILS, SITES, PISA, TALIS, PIAAC); 
  • Аналіз та інтерпретація результатів даних міжнародних досліджень (на прикладі PISA);
  • Емпірічні методи в освітніх дослідженнях (на прикладі наукових досліджень, використаних в проєктах УАДО і проведених серед представників румунської та угорської національної меншин); Європейські стандарти акредитації освітніх програм; 
  • Міжнародні наукометричні бази даних як платформи для представлення наукових здобутків;
  • Цифрова екосистема сучасного науковця (на прикладі програмного забезпечення Mendeley). 
Тиждень лекцій і тренінгів сприяв появі власних проєктів, які стали результатом спільної роботи в групах.






Не менш насиченою і цікавою була позанавчальна культурна програма, організована для учасників Школи, зокрема:
  • історико-архітектурний пам'ятник – замок Любарта (він зображений на 200-гривневій купюрі);
  • музей бджільництва;
  • вистава Волинського музично-драматичного театру. 

Також учасники відвідали Центральний парк культури та відпочинку імені Лесі Українки та кав’ярню «Золотий дукат», асортимент якої налічує біля 40 різновидів кавових напоїв, гарячий шоколад та карпатські трав’яні чаї. У закладі учасники мали змогу долучитися до цікавих екскурсій з історії вирощування кавових зерен та демонстрації обсмаження кави. 
За результатами  навчання отримано сертифікат (48 годин).


Фоторепортаж і презентації тренінгів доступні на сайті Української асоціації дослідників освіти.   
Ольга Булєкова 
Голова ЦК «Загальноосвітні та 
соціально-гуманітарні дисципліни»

пʼятниця, 7 лютого 2020 р.

Інтерактивна мапа зоряного неба на долоні:StarWalk2

Star Walk 2 (друга версія додатку) – це ваш інтерактивний гід по зірках і для планет, зоряний атлас космосу, додаток для пошуку і відстеження зірок, сузір'їв, планет, супутників та інших небесних тіл на карті зоряного неба.  Досить навести пристрій до неба і на екрані з'явиться зоряне небо -  карта зоряного неба з усіма об'єктами в їх правильному положенні.

Карта зоряного неба оновлюється автоматично, слідуючи за вашим рухом.  Направляючи пристрій на різні ділянки неба, на екрані ви побачите точне розташування небесних тіл (зірки і сузір'я на небі, планети і супутники, комети, метеори і т.д.) в реальному часі  (ця функція працює тільки на пристроях з цифровим компасом).

Основні об'єкти:

  • Зірки: Сонце, Сіріус, Канопус, Альфа Центавра, Арктур, Вега, Капела, Ригель, Спіка, Кастор і т.д.
  • Планети: Меркурій, Венера, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.
  • Карликові планети і астероїди: Плутон, Церера, Макемаке, Хаумеа, Седна, Еріда, Ерос.
  • Комети: 19р / Бореллі, комета Галлея, комета Свіфта – Таттла, 67Р / Чурюмова – Герасименко і т.д.
  • Метеорні потоки: Персеїди, Ліріди, Ця – Акваріди, Гемініди, урсиди і т.д.
  • Сузір'я на небі: Велика ведмедиця, Андромеда, Водолій, Овен, Рак, Козеріг, Кассіопея, Лев, Риби, Стрілець, Скорпіон і т.д.
  • Супутники: космічний телескоп «Хаббл», МКС, Енвісат, Даічі, SEASAT, ERBS, Aqua, Suzaku, Genesis, Ajisai і інші.

  В цій версії додали:

  • Додаткову інформацію про поточне місцезнаходження об'єктів в меню пошуку.
  • Виправили неточності в локалізації, помилки в розділі SkyLive, проблеми з настройками повідомлень та інші дрібні недоліки
  • Змінили дизайн
  • Вбудовані фільтри для перегляду зоряного неба дозволять дивитися на зоряне небо в реальному часі, зірки і сузір'я на небі, а також поглянути на невидимі людському оку об'єкти через гамма-промені, рентгенівське випромінювання, інфрачервоне випромінювання і т.д.

  Спочатку я хочу показати наскільки змінився дизайн в цій версії:

Моделі стали більш об'ємними та красивими.
Тепер, коли ти зайшов до додатку, одразу можна побачити що відбувалося раніше:

Оновлено функцію голосового пошуку:

Вже не має проблеми зі зміною часу

На перший погляд ці версії мало чим відрізняються, але це не так. Друга версія набагато краще попередньої:функції, які не працювали, вже нормально діють;сам додаток став зручним для користування;більше об'єктів та інформації про них.

Тому я з упевненостю можу сказати, що друга версія краще для користування та дає вимогу дізнатися все, що вам може бути цікаво.
Ольга Хабюк