понеділок, 16 березня 2020 р.

Карантин дистанційному навчанню не перешкода (Google клас викладачам на замітку)

Загальні відомості
У зв'язку з запровадженням у закладах освіти карантину (запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19) доцільно перейти на дистанційне навчання. Для закладів вищої освіти це не є суттєвою проблемою, оскільки вони і до цього використовували системи управління навчанням LMS, наприклад, MOODLE. Тим закладам, які раніше не використовували такі системи (школи, коледжи, заклади профтехосвіти) дистанційний процес зручно побудувати за допомогою соціальних мереж, месенджерів (Viber, Telegram) та сервісу Google Клас.
Google Клас - це безкоштовний сервіс для навчальних закладів та некомерційних організацій. Він доступний усім, хто має пошту Google (Gmail). При наявності підключення до Інтернету Клас можна відкрити на комп'ютері в будь-якому браузері або встановити додаток на будь-який з мобільних пристроїв (смартфон, планшет) на базі Android і iOS.
Зазвичай використовується наступна модель роботи викладача і студентів у Класі:
1. Викладач створює матеріал, завдання та/або опитування. Він може призначити завдання одному, декільком курсам або окремим студентам. Існує можливість вказати термін здачі, параметри доступу до доданих матеріалів, відстежувати статус виконання завдань, додавати коментарі під час їх виконання.
2. Студент здає роботу. При виконанні він переглядає або редагує окремий файл або призначену для нього копію, може прикріпляти посилання, файли, зображення, відповідає на тести тощо.
3. Викладач оцінює роботу. Може додавати до завдання примітки, ставити оцінки і повертати  роботу студенту із відгуком. Студент бачить свою оцінку або необхідність доопрацювання.

Створення класу
Для створення нового класу необхідно:
1. Зайти до поштової скриньки Gmail
2. Тиснемо кнопку Додатки, обираємо Google Клас
3. За допомогою «+» створюємо новий клас
4. Робимо його опис
5. За бажанням можна змінити тему оформлення 
6. Кожному класу присвоюється свій код (для нашого прикладу, це 77hctkl)
7. Цей код потрібно передати студентам, щоб вони за ним приєданилися до створеного класу

Також можна самостійно запросити студентів приєднатися до класу, вказавши їх e-mail'и.

8. Тепер час створювати завдання, оголошення,  питання. Для цього переходимо на вкладку ЗАВДАННЯ та натискаємо на знак + (СТВОРИТИ).

9. Створимо тематичний розділ (тему). Для нашого прикладу це буде Похідна.
10. У цьому тематичному розділі додаватимемо теорію із завданнями. Знов натискаємо на +
Обираємо опцію Матеріал 
Для створеної теми ми маємо можливість приєднати теоретичний мінімум - відеоматеріали з YouTube, презентації або фотографії (зображення)


Також ми можемо прикріпити лекцію або навчальний посібник файлом
11. Тепер ми можемо створити завдання
Наприклад
Ми виставляємо максимально можливу кількість балів, останній день подання завдання (терміни)
Питання і завдання студентів можемо відслідковувати в календарі курсу. У календарі студенти бачать свої завдання і терміни їх виконання. 
У потоці Класу викладач може залишати й інші важливі повідомлення, наприклад, про проведення вебінару (на певному сервісі) або відеоконсультації.

12. Для оцінювання переходимо на вкладку Оцінки. Той, хто подав роботу (або відзвітував про виконання) відзначений зеленим коліром. 
Клікаємо по прізвищу того, чию роботу перевірятимемо, в нашому прикладі - Лера Соломатина. Бачимо, студентка подала 4 фотографії. 
Відкриємо першу. Праворуч можемо також відкривати інші вкладення. Якщо потрібно залишаємо коментар, ставимо оцінку!
Цю оцінку студент ще не побачить, бо вона зберігається як чернетка для викладача. І він може змінити ще цю оцінку - відправити роботу на доопрацювання студентові.. Щоб оцінка була зарахована, після оцінювання завдання викладачу треба натиснути повернути і студент отримає повідомлення, що його робота оцінена певним балом. 
Всі виставлені оцінки та подані роботи зберігатимуться для перегляду у розділі ОЦІНКИ.

13. Також можемо розробляти та додавати завдання-тести, створені за допомогою Google форм.


Або давати посилання на завдання, створені за допомогою інших відкритих ресурсів. Як приклад, нижче наведено навчальний кросворд з фізики (https://learningapps.org).
14. Викладачі та студенти можуть працювати на свої мобільних пристроях під управлінням Android, iOS и Chrome OS - для цього треба встановити безкоштовно додаток «Google Клас»  (з Play Маркет, App Store, Інтернет магазину Chrome).

Відкриті відео-ресурси
Пропонуємо вашій увазі декілька пізнавальних відео з ресурсу YouTube та навчальних видань, які допоможуть швидше  розпочати навчання у Google класі.



Навчально-методична література
1. Авер’янова Н.М. Методичні рекомендації на тему:«Створення дистанційного курсу за допомогою сервісу Google Клас», Кривий Ріг, 2018. - 19 с.
2. Робота в середовищі GOOGLE CLASSROOM. - Режим доступу : http://umanpedcollege.at.ua/statia/instrukcija_po_roboti_v_google_classroom_dlja_stud.pdf


Матеріал підготував Олексій Воронкін

Немає коментарів:

Дописати коментар