вівторок, 12 січня 2021 р.

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ І МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ У НАВЧАННІ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЯ «ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН» КУРСУ ІНФОРМАТИКИ

Воронкін О.С.

Навчальна програма з інформатики для учнів 10–11 класів закладів загальної середньої освіти складається з базового модуля та вибіркових (варіативних) модулів. Вибіркові модулі викладач може добирати відповідно до регіональних особливостей, матеріально-технічної бази закладу, індивідуальних інтересів і здібностей учнів або наявного програмного забезпечення. Одним з пропонованих модулів є «Графічний дизайн».

Модуль «Графічний дизайн» охоплює наступні теми: графічний дизайн як засіб візуальної комунікації; растрова графіка; основи композиції та дизайну; векторна графіка; графічний дизайн у поліграфії, та передбачає виконання ряду практичних завдань, як-от: 
  • створення графічних елементів для веб-сторінок (градієнтний фон, кнопки, маркери тощо);
  • графічне оформлення учнівського портфоліо або резюме;
  • створення фото колажу;
  • ретуш та художня обробка зображень;
  • гама-корекція, тонова корекція зображень;
  • створення анімації із комплекту малюнків;
  • розробка фірмового стилю та створення логотипів;
  • створення листівки, плаката, постера;
  • оформлення та макетування журналу, його верстка.
У зв’язку із запровадженням всеукраїнського карантину через епідеміологічну ситуацію, пов’язану з поширенням коронавірусної хвороби СОVID-19, освітній процес у закладах освіти реалізується віддалено з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Разом з тим практика показала, що значна кількість здобувачів освіти не мають у своєму розпорядженні домашнього ПК (ноутбука) або ліцензійного програмного забезпечення. Вони користуються переважно мобільними пристроями – смартфонами й планшетами. Виходячи з цього, педагоги почали шукати шляхи вирішення цієї проблеми та переадаптовувати як теоретичний матеріал, так і практичні завдання на період дистанційного навчання. Розглянемо приклади використання безкоштовних хмарних сервісів, інструментів і мобільних додатків у навчанні вибіркового модуля «Графічний дизайн» як один з можливих варіантів такої адаптації.

Canva – інструмент, призначений для графічного дизайну, що дозволяє оперувати вбудованою бібліотекою шаблонів, ілюстрацій, фонів і фірмових шрифтів. Увійти на Canva можна, використовуючи свій акаунт Google або Facebook. Інтерфейс підтримує українську мову. Інструмент працює за принципом drag-and-drop – «перетягуй елементи та варіюй змінними». Це дозволяє змінювати розташування елементів, додавати текст, ілюстрації, фотографії, добирати колірну гаму. Використання Canva є безкоштовним, однак окремі шаблони та макети доступні лише після оплати. Також можна почати роботу з чистого аркуша, створюючи власний дизайн. 

Впровадження Canva дозволяє розширити перелік практичних завдань з інформатики. Мова йде про розробку дизайну плакатів, листівок, флаєрів, брошур, візитних карток, книжкових обкладинок, оголошень, сертифікатів, календарів, табелів успішності, планів занять, інфографіки, портфоліо, публікацій для соціальних мереж тощо. Виконані роботи можна завантажити у форматах jpg, png, gif, pdf, mp4 або поширити посилання для подальшого перегляду або редагування роботи у хмарі. Як приклад на рис. 1 наведено розклад занять, графічно оформлений у Canva.

Рис. 1. Приклад графічного оформлення розкладу занять у Canva

Canva має веб-версію (https://www.canva.com), а також мобільні додатки для iOS та Android. У 2018 році додаток Canva було номіновано на премію Google «Вибір користувачів Google Play 2018».

У створенні логотипів добре себе зарекомендував додаток для Android та iOS Logopit Plus (розробник Logo Maker & Graphic Design Creator). За його допомогою учень може розробити фірмовий логотип. Додаток охоплює значну кількість безкоштовних шаблонів, ефектів, фільтрів, різних режимів і елементів (текстури, колірні градієнти, глибина, шрифти тощо), дозволяє працювати з дизайном іконок, обкладинок, зображень для соціальних мереж (рис. 2). Мінусом безкоштовної версії додатка є періодично спливаюча реклама.

  
Рис. 2. Робота у додатку Logopit Plus: а – налаштування градієнту фону логотипу; б – налаштування режимів орієнтації логотипу; в – вибір розмітки для постерів, іконок, обкладинок, зображень для соціальних мереж

У завданнях на редагування світлин і створення колажів доцільно використовувати безкоштовний додаток для мобільних пристроїв з операційною системою Android, iOS або Windows Adobe Photoshop Express. Його основними функціями є: корекція перспективи, видалення шуму та дефектів, підвищення різкості, радіальне і повне розмиття, віньєтка, застосування фільтрів, ефектів, стікерів, тексту, віддзеркалення зображення, корекція контрастності, експозиції, балансу білого, поширення результатів роботи у соціальних мережах (рис. 3).
 
Рис. 3. Фрагменти вікон Adobe Photoshop Express: а – корекція зображення, б – оформлення колажу з чотирьох фотографій

Оскільки цей додаток не можна розглядати як повноцінну заміну Adobe Photoshop для всіх лабораторно-практичних робіт, пропонуємо окремо зосередити увагу на безкоштовному веб-редакторі Photoshop Online (https://online-photoshop.org/edit). Він працює з файлами форматів psd, xcf, scetch, jpg, png, gif, svg, tiff, dng та ін. Інтерфейс підтримує українську мову. 

Редактор дозволяє працювати з шарами, має безліч варіантів редагування зображення, як-от: зміна розміру зображення, додавання фотоефектів, написання тексту, усунення дефектів шкіри, зморшок і «червоних очей» тощо (рис. 4).
Рис. 4. Фрагменти вікна веб-редактора Photoshop Online під час деформації тексту

Уміння поєднувати шрифти і композицію, кольори та їх відтінки знаходить застосування у веб-дизайні. Зазвичай в очному навчанні учні на занятті з HTML використовують текстовий редактор, після написання тегів файл зберігається з розширенням htm чи html та переглядається за допомогою веб-переглядача. За відсутності персонального комп’ютера зручним варіантом є застосування відповідного мобільного додатку. 

Для ОС Android таким додатком є TrebEdit (розробник Joel Etetafia) – це одночасно HTML-редактор, переглядач HTML (рис. 5,a), консоль JavaScript, а також засіб для отримання вихідних кодів будь-якого сайту. Він містить посилання на англомовні тьюторіали з HTML, CSS, JavaScript, SQL, PHP, Python, Java, jQuery. Додаток дозволяє в інтуїтивно зрозумілому середовищі розробляти, зберігати, експортувати веб-сторінки та поширювати їх іншими каналами. Підтримується експорт у Google-клас.

У веб-дизайні корисними додатками також є ті, що допомагають визначати шістнадцятковий код при обранні колірного відтінку. Як приклад слід навести Color Hex Code (розробник HbApps, рис. 6,б) і Color Picker (розробник Mikhail Gribanov).
Рис. 5. Режим веб-переглядача у додатку TrebEdit (а) та визначення коду колірного відтінку у додатку Color Hex Code (б)

При розробці викладачами практичних і самостійних завдань важливе місце посідає скринкастинг. Є різні інструменти, призначені для відеозапису з дисплея мобільного пристрою, наприклад XRecorder (розробник InShot Inc.), REC HD Screen Recorder (розробник Safe Partner, Inc.) Після запуску подібних додатків, як правило, користувач налаштовує бітрейт, частоту кадрів, роздільну здатність, дозволяє (або забороняє) аудіозапис з мікрофону. Отримане в результаті запису відео можна відредагувати – змінити швидкість відеоролика, додати текст, фонову музику, інші відеозаписи, кадрувати, обрізати. Це можна робити за допомогою відповідного інструменту редагування, вбудованого в додаток зі скринкастингу, або встановити мобільний відеоредактор, який відкриє такі додаткові можливості, як зміна насиченості, контрасту, колірного балансу відео, застосування фільтрів, фонів, створення відео презентацій з фотознімків. Як приклад такого відеоредактора можемо навести InShot (розробник InShot Inc.). 

Розглянуті нами приклади дозволяють за допомогою мобільних пристроїв реалізувати окремі практичні роботи під час віддаленого навчання. У подальшому розвиток технологій мобільного навчання потребуватиме вдосконалення змісту освіти, насамперед систематизації та переробки усталеної системи завдань і вправ з інформатики.

Cписок використаних джерел 
  1. Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic in line with UNESCO OER Recommendation [Електронний ресурс] / R. Huang, D. Liu, A. Tlili, S. Knyazeva, T. W. Chang, X. Zhang, D. Burgos, M. Jemni, M. Zhang, R. Zhuang, C. Holotescu. – Beijing : Smart Learning Institute of Beijing Normal University, 2020. – 80 p. – Режим доступу : https://iite.unesco.org/wp-content/uploads/2020/05/Guidance-on-Open-Educational-Practices-during-School-Closures-English-Version-V1_0.pdf 
  2. Canva в премии Google «Выбор пользователей Google Play 2018» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://apps4.life/prilozhenie-canva-v-premii-google-vybor-polzovatelej-google-play-2018 
  3. Canva: дизайн картинок, анимации, видео в соцсети [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.canva.editor 
  4. Logo Maker Plus – Графический дизайн и логотипов [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.logopit.logoplus&hl 
  5. Adobe Photoshop Express [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.psmobile 
  6. TrebEdit - Мобильный редактор HTML [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teejay.trebedit

субота, 10 жовтня 2020 р.

Математика в мистецтві. Золотий перетин

"Не можна бути справжнім математиком, не будучи трохи поетом" - стверджував видатний німецький математик Карл Вейерштрасс. Однак, багато людей не згодні з цим твердженням, вважаючи, що математика і мистецтво - протилежні один одному речі хоча б тому, що математика - точна наука, що передбачає раціональне мислення, а мистецтво вимагає творчого і емоційного підходу. 

А чи замислювалися ви, що з себе представляє математика? Або мистецтво? 

Люди звикли вважати, що математика - це наука, сенс якої вивчати числа і дії з ними, наприклад, віднімати або множити .Але ,насправді, математика - це один із способів описати світ і взаємозв'язок між його частинами. Математичні здібності-це не тільки обчислення, для розуміння цієї науки потрібна хороша пам'ять, наприклад, щоб запам'ятати таблицю множення. Логічне мислення, для пошуку рішення того чи іншого завдання, вміння послідовно висловлювати свої думки і впорядковувати інформацію, щоб розуміти завдання і встановлювати зв'язок між фактами. Іншим словами, вивчення математики - це пізнання реального світу, в якому все пов'язано між собою. 

Що ж таке мистецтво? І яке відношення воно має до математики? 

Вважають, що мистецтво - це щось прекрасне і естетичне. Однак, кожна людина має своє уявлення про прекрасне. 

Засновник естетики Баумгартен пише: ,, Краса це - відповідність, тобто порядок частин у взаємному відношенні між собою і їхнє ставлення до цілого. " А ось письменники Шюц, Зульцер, Мендельсон і Моріц ставлять за мету мистецтва не красу, а добро. Є думка, що мистецтво - це вміння змусити відчувати людину ті чи інші емоції. Це, мабуть, одне з найбільш точних визначень ,, мистецтва ". 

Є безліч видів творчості, такі як архітектура, образотворче мистецтво чи музика.В архітектурі потрібно розраховувати пропорції, художники вираховують симетрії композицій, розміщення об'єктів щодо осей. Розглянемо зв'язок математики з музикою. 

Славетний вчений і математик Стародавньої Греції Піфагор вже в ті часи знайшов зв'язок між музикою і математикою. Після винаходу ,, монохорда "Піфагор розділив звуки на консонанси і дисонанси. Завдяки численним дослідам він прийшов до висновку, що консонанси виражаються простим відношенням чисел, викликають відчуття гармонії, спокою і завершеності. А дисонанси звучать різко, неспокійно, залишаючи відчуття незавершеності, і висловлюються більш складним числовим відношенням. Отже, певні числові відносини змушують відчувати людини різні емоції. 

Теорію музики, або гармонію, можна розглядати як різновид математики, адже там вивчають правильну побудова творів, відносини інтервалів, які в першу чергу є числами, а потім перетворюються в музику- це доводить прямий зв'язок математики і музики. 
Вперше про «золотий перетин» згадує давньогрецький математик Евклід близько 300 років до нашої ери. У шостій книзі свого трактату «Початку» Евкліда дає визначення «золотого перетину». Він пропонує взяти відрізок лінії і розділити його на два менших сегмента так, що відношення всієї лінії (a + b) до відрізка a буде таким же, як відношення відрізка a до сегменту b:

Розібравши цю пропорцію ми виявимо, що отримані числа збігаються з послідовністю Фібоначчі. Золотий перетин часто уявляють як "золотий прямокутник" - прямоукутник з відношенням довжини сторін приблизно 1,618:1. Якщо від цього прямокутника відрізати квадрат, все одно залишається ,,золотий прямокутник” .

Полегшений варіант золотого перетину - правило третин. Якщо поділити прямокутник на три частини по вертикалі та по горизонталі, ми отримаємо точки перетину ,які будуть центрами уваги.




Тако ж було помічено,що Спіраль Фібоначчі за пропорціями ідеально вписується в ,,золотий прямокутник”.
Золотий прямокутник, в який вписана золота спіраль

Ці пропорції були помічені в природі та на багатьох шедевральних композиціях:
Вушна раковина людини та принцип золотого перетину

Грецький Парфенон було побудовано за принципом золотого перетину

Якравий приклад використання золотого перетину - Мона Ліза

В архітектурі Стародавнього Єгипту за правилами золотих пропорцій була побудована піраміда Хеопса. Дивлячись на творіння будівельників, можна побачити трикутник з прямим кутом, один катет якого є висотою, другий - половиною довжини основи. Якщо взяти відношення гіпотенузи до меншої сторони, отримаємо ідеальне значення 1,61950 або 1,62.

Сучасна наука розглядає ,,золотий перетин" як універсальне правило, що відображає структуру всього світу. Ця пропорція має сенс у всіх сферах. Тіло будь-якої живої істоти створено за принципом золотого перетину, а деякі вчені помічали космічний порядок в цій пропорції. 



Літературознавці звернули увагу, що найбільш популярне кількість рядків у віршах пізнього періоду творчості Пушкіна відповідає ряду Фібоначчі - 5, 8, 13, 21, 34. Діє правило золотого перетину і в окремо взятих творах російського класика. Так кульмінаційним моментом «Пікової дами» є драматична сцена Германа і графині, що закінчується смертю останньої. У повісті 853 рядки, а кульмінація припадає на 535 рядку (853: 535 = 1,6) - це і є точка золотого перетину. В творах І.С. Баха була помічена неймовірна точність співвідношень золотого перетину, як в суворих так і у вільних формах творів. Золотий перетин є найкращим прикладом зв'язку мистецтва з математикою. 

Матеріал підготувала 
студентка І курсу Інесса Бобрішова

середа, 30 вересня 2020 р.

Педагог з Луганщини увійшов у ТОП-51 вчителів-інноваторів 2020 року

За підсумками національного конкурсу Teacher Innovation cup, започаткованого у 2020 році Комп'ютерною академією ШАГ за підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Міністерства освіти і науки України та інших партнерів, викладач циклової комісії загальноосвітніх та соціально-гуманітарних дисциплін Сєвєродонецького коледжу культури і мистецтв імені Сергія Прокоф'єва Олексій Сергійович Воронкін увійшов до ТОП-51 педагогів-інноваторів

Імена ТОП-51 новаторів

До участі в конкурсі міг долучитися будь який вчитель, який застосовує інноваційні освітні практики, використовує сучасні технології й змінює шкільну систему освіти. На конкурс було подано 1500 анкет та 390 кейсів  від конкурсантів з різних куточків України. 

Вітаємо Олексія Сергійовича та бажаємо не зупинятися на досягнутому й надалі розкривати творчий потенціал.

Колектив СККМ імені Сергія Прокоф'єва

вівторок, 29 вересня 2020 р.

Нотні редактори: різновиди, функції, принципи роботи

Нотний редактор (програма-нотатор) - комп'ютерна програма, призначена для набору нотного тексту. Нотний редактор працює з нотами подібно до того, як текстовий редактор - з текстом. 

Функції. Всі нотні редактори дозволяють вводити, редагувати і друкувати нотний текст різної складності в діапазоні від простих мелодій, фортепіанних п'єс або гітарних табулятуро до симфонічних партитур, спеціальної нотації (від ранньої музики до авангарду) і нотних видань. Введення нот може відбуватися, як за допомогою миші та комп'ютерної клавіатури, так і за допомогою MIDI -контролера (наприклад, MIDI-клавіатури). Оскільки більшість нотних редакторів зберігають дані у своєму власному форматі, вони можуть також включати можливість імпорту з інших форматів (наприклад, MIDI -файлів, MusicXML, NIFF). Деякі програми дозволяють оцифровувати відсканований нотний текст за допомогою OCR (або OMR - optical music recognition). Зазвичай нотний запис можна форматувати, налаштовуючи форму і розташування елементів нотації візуально за допомогою графічного інтерфейсу користувача або змінюючи параметри в текстовому вигляді. Більшість нотних редакторів дозволяють також програвати нотний текст через MIDI- вихід, що дозволяє говорити про їх спорідненість із MIDI-редакторами. Визначальним залишається основне призначення програми: для нотного редактора - це робота з нотною графікою, а для MIDI-редактора - запис і програвання музики. Деякі нотні редактори дозволяють публікувати ноти в інтернеті в своїх власних форматах. Таким чином, користуватися цими нотами можуть тільки користувачі тієї ж самої програми. В інших програмах є можливість експортувати нотну графіку в PDF, а звучання в MIDI або MP3. Є нотні редактори з режимом експорту у Flash.

Приклади вільного програмного забезпечення

  • MuseScore - WYSIWYG-редактор для Linux і Windows. Має вбудований MIDI-синтезатор і дозволяє програвати записані ноти
  • ABC Music Notation - TeX-подібна мова набору нот
  • GNU LilyPond - мова нотних партитур і набір додатків для роботи з ними
  • Denemo - графічний інтерфейс до LilyPond 
  • Frescobaldi - графічний інтерфейс до LilyPond для KDE4 
  • Rosegarden - MIDI / аудіосеквенсер і нотний редактор 
  • TuxGuitar - редактор табулятури

Приклади безкоштовного програмного забезпечення

  • Anvil Studio - поліфонічний MIDI редактор 
  • Gregoire - редактор партитур григоріанських хорів 
  • Power Tab - редактор табулатур 
Приклади пропрієтарного програмного забезпечення (OC Windows)

  • Dorico  
  • MusicMakingMSWord – плагін, що дозволяє редагувати і створювати ноти безпосередньо в MS Word. 
  • Finale, а також полегшені версії: Finale Notepad, Songwriter, PrintMusic, Allegro 
  • Guitar Pro (є редактором партитур для гітар і груп, але добре справляється з партитурами для великої кількості різних інструментів).
  • Sibelius, а також полегшені версії Sibelius First, Sibelius Student, Sibelius Instrument Teacher Edition, G7
Приклади пропрієтарного програмного забезпечення (OC Mac)
  • Dorico 
  • Finale, а також полегшені версії: Finale Notepad, Notepad Plus, Songwriter, PrintMusic, Allegro. () 
  • Sibelius, а також полегшені версії Sibelius First, Sibelius Student, Sibelius Instrument Teacher Edition, G7
  • SmartScore Pro  
  • Stave'n'Tabs 
Хмарне програмне забезпечення
  • NoteFlight – частково безкоштовний онлайн редактор з можливістю програвання 
  • Melod.us - повністю безкоштовний онлайн редактор, створений на HTML5 
Інтерфейс нотного редактора Melod.us
  • Flat.io - онлайн редактор з функцією спільного редагування 
  • BlankSheetMusic - інструмент дозволяє створювати власні музичні аркуші, а потім роздруковувати їх безкоштовно
Приклад аркуша в BlankSheetMusic

Принципи роботи основних нотних редакторів схожі, хоч інтерфейс і відрізняється досить сильно. Тому, ми не станемо чекати 10 років, а спробуємо розібратися з тим, що відбувається сьогодні. Для цього розберемо декілька нотних редакторів.

MuseScore
MuseScore - безкоштовний нотний редактор, призначений, як для професійних композиторів, так і любителів, які намагаються випробувати свої сили в створенні нових аудіофайлів на ПК. Володіє наявністю корисних інструментів для редагування вже готових пісень. Багато професіоналів роблять вибір на користь даного ПЗ, тому що програма оснащується інтуїтивно зрозумілим меню. Якщо Вам подобається інтерфейс по типу «wysiwig» рекомендуємо завантажити російську версію Musescore. Процес роботи з даною утилітою нагадує використання звичайної ручки і аркуша паперу. 

Меню програми складається з кількох блоків. Кожна окрема панель включає клавіатуру, на якій відображаються ноти, символи та інше. Набору музичних інструментів цілком достатньо для створення унікальних шедеврів, звичайно, якщо Ви маєте хоч якийсь досвід роботи з нотними редакторами. Ми пропонуємо скачати безкоштовно Musescore російською мовою, тому що через різноманіття існуючих символів розібратися з керуванням програми початківцям користувачам буде складно. Варто додати, що утиліта включає кілька корисних функцій, включаючи імпорт / експорт MusicXML і MIDI. До того ж, розробники оснастили ПО потужним синтезатором FluidSynth.
Інтерфейс Musescore

Перевагами музичного редактора є підтримка різних форматів: від SVG до PDF. Крім того, додаток має такі плюси: просте управління; великий асортимент музичних символів; інтуїтивно зрозуміле меню; щоб завантажити Musescore і встановити утиліту на ПК не потрібно володіти професійними навичками; є синтезатор; передбачений імпорт і експорт MIDI.

Порівнюючи цю програму з іншими нотними редакторами, можна визначити наступні мінуси: мало додаткових опцій по обробці музичних композицій; немає додаткових плагінів для удосконалення програми; не можна вставляти окремі ефекти, програші. В цілому, додаток має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, достатньо музичних символів, підтримує популярні формати. З огляду на безкоштовне розповсюдження програми є чудовим рішенням для початківців композиторів!

 

 LilyPond
LilyPond - вільний нотний редактор і мова розмітки, розроблений голландськими програмістами і музикантами - валторністом Хан-Веном Нінхуісом і скрипалем Яном Ньюенхайзеном - і призначений для створення музичних партитур шляхом компіляції файлу з тексту, набраного особливим чином (використовується технологія TeX). Програма спочатку розрахована на роботу під GNU / Linux, однак існують версії для Microsoft Windows і Apple Mac OS. LilyPond написаний на C++, і в своїй роботі використовує бібліотеку мови Scheme. 

Мінуси LilyPond:
  • Досить складний початковий етап роботи у програмі. Доки Ви не засвоїте хоча б на елементарному рівні синтаксис LilyPond, про швидкість набору не слід і думати. 
  • Відносно складне налаштування відтворення нот через MIDI-інтерфейс.

Finale
Finale - нотний редактор, створений компанією MakeMusic. Творцем першої версії - Finale 1.0 в 1988 році був американський програміст Phil Farrand. Після версії 3.7 розробники змінили спосіб нумерації і, починаючи з 1997 року, нові версії називають відповідно до року їх випуску. 

Finale дозволяє створювати нотний текст у власному форматі з розширенням .mus. Є можливість експорту файлів в midi-формат і в графічний формат. 

Основним елементом інтерфейсу програми є панель інструментів, на якій слід вибирати той чи інший інструмент для роботи над відповідним елементом партитури (наприклад, інструмент «Smart Shape» для роботи зі складними лінійними об'єктами, Staff tool - для введення нот на нотному стані і т. д.). Кожному з інструментів відповідає своє власне меню, доступне тільки при активації даного інструменту. Такий інтерфейс подібний до інтерфейсу програми Adobe Photoshop і суттєво відрізняється від контекстно-залежного інтерфейсу нотного редактора Sibelius. 

Крім того, в порівнянні з Sibelius, програма має більше можливостей для оперування з новітніми або нетрадиційними формами записи. Зокрема, Finale дозволяє використовувати тональність з 127 знаками альтерації (причому набір знаків може бути довільним), а як ноти - використовувати практично всі символи, що містяться операційна система на вашому комп'ютері, а також додатковий потужний засіб генерування графічних зображень - редактор форм ( «ShapeDesigner»).

Sibelius
Sibelius - популярний редактор нотних партитур для Microsoft Windows, Mac OS, Mac OS X і RISC OS від компанії Sibelius Software (тепер частина Avid Technology). Цією програмою користуються композитори, аранжувальники, виконавці, музичні видавці, викладачі та студенти для створення музичних партитур і інструментальних партій. 

Sibelius був задуманий близнюками Беном і Джонатаном фінами в 1986 році і вперше був випущений для комп'ютерів Acorn Risc PC в 1993 році, версії для Windows і Mac були випущені в 1998 і 1999 роках відповідно. Нині Sibelius і його основний конкурент Finale широко використовується в нотних видавництвах, в освітніх установах. Ноти, набрані в програмі Sibelius, використовують як партитуру для звукової доріжки в кіно, театрі, а також для інших цілей. Sibelius є однією з найбільш популярних програм цього типу з «сотнями тисяч користувачів в 100 країнах світу».

Назва програми і випустила його фірми збігається з прізвищем фінського композитора Яна Сібеліуса. 

Первісна версія для Acorn називалася Sibelius 7, але цифра 7 не була номером версії, а, швидше за все, була натяком на сьому симфонію Сібеліуса. У версіях для Windows і Macintosh цифра 7 була відкинута і замість неї використана звичайна нумерація версій. 

7 версія Сібеліуса вийшла в 2011 році, в 2015 році з'явилася 8 версія, в березні 2016 року - версія 8.2. У 2018 році вийшла поліпшена її вeрсія Sibelius Ultima 2018 і її субверсіі 1, 2, 3, 4, розраховані на 64-бітну систему Windows і Мас. Вона зараз придатна до використання.

І під кінець хочеться додати 
Незважаючи на досить велику кількість існуючих програм-нотаторов, всі вони не позбавлені недоліків, і тому постійно удосконалюються. 

Крім того, за розробку своєї програми беруться всі нові фірми. Розвиток нотних редакторів відбувається в наступних напрямках: розпізнавання сканованого нотного тексту; якість виводу; зручність користування програмою; діапазон операцій, які виконуються автоматично; кількість точних налаштувань, доступних користувачеві; імпорт з інших програм; інтеграція з іншими видами музичного програмного забезпечення (наприклад, при створенні інтегрованого робочого місця музикознавця); робота з електронними нотними бібліотеками. Пошук шляхів розвитку нотних редакторів - одне із завдань нотоводства.

Матеріал підготувала Катерина Очиченко

понеділок, 21 вересня 2020 р.

Враження від навчання у коледжі

Цього  літа я обрала Сєвєродонецький коледж культури і мистецтв імені Сергія прокоф'єва в якості місця отримання подальшої освіти. Але вже в перші дні я зрозуміла, що це не тільки заклад освіти, а й наш другий дім, де всі студенти і викладачі - одна велика родина. 

За два тижні весь перший курс дуже здружився, що стало для мене приємною несподіванкою. Мої однокурсники дуже чуйні і добрі, а також нам ніколи не буває нудно чи сумно. Мені здається, що початок міцної дружби та гарного спілкування було покладено. Адже для кожного з нас дуже важливо комфортно відчувати себе в колективі протягом майбутніх чотирьох років навчання.

Старшокурсники теж дуже доброзичливі та відкриті для спілкування, завжди можуть підтримати або дати пораду. Допомогти раді й викладачі коледжу. Вони намагаються навчити кожного студента чогось нового, вкладаючи душу та час. Колись ми закінчимо коледж, маючи за спиною великий багаж знань, завдяки нашим викладачам, які є професіоналами своєї справи. 

Хочеться окремо сказати, що навіть будівля створює особливу атмосферу. Всі колони, сходи, картини несуть в собі частину музики, якою наповнений коледж. Навіть просто сидячи на банкетках між парами та слухаючи гру якогось інструменту, можна відчути надзвичайність цього місця, наближаючись до мистецтва. 

Коледж наклав на мене неймовірні враження! Я рада, що стала студенткою цього закладу освіти. 

Але не тільки в мене навчання тут викликає приємні емоції. Цікаво? Почуємо першокурсників та їх враження 👀.


«Дуже сподобалося, що з першого дня навчання всі настільки здружилися, що в кінці першого навчального тижня здавалося, ніби ми вчимося разом цілий рік... 

За ці два тижні мене вразила сама атмосфера коледжу. Всі студенти такі талановиті, розумні й доброзичливі, що хочеться знайомитися з кожним. Навколо панує музика. Входячи в коледж, ти одразу розумієш, що знаходишся в музичному храмі. З усіх кабінетів лунають чудові мелодії Баха, Моцарта, Чайковського... Всюди спокій.» 

Сергєєва Маріанна


«Мені подобається в коледжі. Антураж мистецтва і контингент людей в симбіозі дають атмсоферу, в якій приємно вчитися. Музика тут всюди: проходячи кородорами, можна почути звуки гітари, духових, спів вокалістів і хору. Цікава архітектура: фонтан і банкетки, пересічні сходи - ідеально! Внутрішній перфекціоніст радіє!» 

 Михайлюк Володимир  


«З першого дня у коледжі ми відчули дружню атмосферу. Звернувшись за допомогою у будь-якому питанні нам допомогали, як вчителі, так і студенти. Також мені сподобалась сама творчість цього місця. Весь коледж сповнений якоїсь мистецької магії. Тут дуже гарні викладачі, які неодмінно навчать нас! Мені дуже подобається наш коледж!» 

Мазур Лаура


«Навчання в коледжі мене порадувало. Викладачі доступно пояснюють і намагаються донести матеріал до кожного. Вчитися дуже приємно і весело!» 

Дашевська  Альона


«У музичний коледж мені запропонувала вступити вчителька, яку я можу вважати другою мамою, і до порад якої просто не можу не прислухатися. На співбесіді я познайомилася зі студентами, які колись, як і я зараз, сиділи на стільці, і була приємно здивована. Вони всі до єдиного були доброзичливими і життєрадісними, і навіть якщо захочеш - не зможеш почути негативного або незадоволеного відгуку про коледж з їхніх вуст. 

Після знайомства з деякими викладачами питання "А чи хочу я вступати?" повністю відпало. Тепер я була впевнена. І після декількох тижнів навчання в цьому закладі мені жодного разу не довелося шкодувати через своє рішення. Тут всі доброзичливі і відкриті, починаючи від педагогів і закінчуючи, звичайно ж, студентами. Я дуже рада, що прийняла правильне рішення і тепер вчуся в стінах цього чудового коледжу!»

Урядкіна Тетяна


«Мені подобається навчання в коледжі, незважаючи на те, що мені говорили, мовляв буде складно, але навіть якщо і так, то це того варте. Адже завдяки цьому я стану фахівцем. Дуже подобається, що мене оточують такі ж творчі і цікаві люди, як і я.

Музика - це атмосфера, де я растворююсь і коледж - місце, де я можу вдосконалити і реалізовувати себе.»

Макаренко Софія


«Навчання в коледжі виявилося не таким, як я її собі уявляла ... Все набагато краще! Хоч ми і провчилися недовго, але я зрозуміла, що  тут дуже цікаво. Студентське життя дало можливість почати все з чистого аркуша. Відкрилися нові можливості і знайомства. Мені дуже подобається вчитися в коледжі. Я думаю, що він стане для мене другою домівкою, а все його студенти і викладачі - другою сім'єю!»

Коверга Надія

Кожен студент першого курсу щасливий, що вчиться в нашому прекрасному коледжі!


Матеріал підготувала Єлизавета Салахутдінова


субота, 19 вересня 2020 р.

Монохорд Піфагора

Всі ми знаємо Піфагора як видатного філософа та математика. Але, крім того, Піфагор був чудовим музикантом і саме він створив перший музичний інструмент "монохорд" (в перекладі "однострун"), що  призначений для точної побудови музичних інтервалів.

Монохорд був основним приладом для проведення музично-акустичних експериментів в Середні століття і аж до часів Бароко. Як саме Піфагор створив цей інструмент?

Незважаючи на те,що він був вченим, Піфагор вважав, що музика та математика два види мистецтва,які доповнюють одне одного. Він порівнював гармонію чисел із гармонією звуків та вважав,що обидва ці заняття впорядковують хаотичність мислення та пов'язані між собою. Однак,все ж таки Піфагор був математиком ,та вважав, що музику треба сприймати не стільки відчуттями, скільки розумом. Саме вивчення музики як точної науки дозволило Піфагору здогадатися про натуральний(природний) звукоряд.

Дослід, завдяки якому з'явився монохорд, описує Гауденций: "Він натягнув струну на лінійку і розділив її на 12 частин.  Після цього він змусив звучати спочатку всю струну, а потім її половину, тобто 6 частин, і знайшов, що вся  струна була в консонансі  зі своєю половиною, причому музичний інтервал утворював  октаву.  Після того ж, як він змусив спочатку звучати всю струну, а потім 3/4 її, він почув консонанс кварти, і аналогічно для квінти".

Він вирахував,що для звучання чистих інтервалів (консонансів) довжина струни повинна відноситись як цілі числа першої 4ки: 1:2; 2:3; 3:4.
Саме Піфагор визначив основні інтервали: кварту (2:3) , квінту(3:4), октаву (1:2) та  тризвук (4:5:6). Ці визначення є основою для науки, яку пізніше назвали "акустикою".
 
   

 
Бобрішова Інеса

пʼятниця, 15 травня 2020 р.

Прес-Весна у нашому серці назавжди #інфоманія2020

Коли б ви мене спитали: "Що я ціную у своєму житті?" - то однією з найперших, я б відповів - враження. Адже саме вони наповнюють наше життя: змушують радіти і сумувати, цінувати життя і самовдосконалюватись. Про одне з таких найяскравіших вражень, сьогодні я і розповім.

Моя історія починається на Київському Річковому Вокзалі. Тоді, в травні 2018-го, наша команда вперше відправилася на фестиваль "Прес-Весна на Дніпрових схилах". Тож, Річковий Вокзал, теплохід "Монблан" і ми, у передчутті неймовірної пригоди. І ось, нарешті, теплохід почав свій рух. 

Його корма легко розсікала перед собою воду і вже за кілька хвилин човен ліг на курс. Поки повз нас минали мости та невеличкі острови, на палубах теплоходу проводились майстер-класи. Панувала дружня атмосфера, заводились нові знайомства та створювались команди для майбутнього Квесту.
Аж ось, попереду, наче з води почали виростати величезні бетонні скелі - то був канал, що з'єднував Дніпро та Київське море. Човен потроху почав гальмувати, і складалось враження ніби він запливає до пащі чудовиська з давньогрецької трагедії. Врешті-решт теплохід зупинився, а позаду нас піднявся шлюз. Останній почав потроху заповнюватися водою, а човен в свою чергу - підійматися. Зовсім скоро рівень води у шлюзі та в Київському морі зрівнялися, і "Монблан" продовжив свій шлях.


За якісь пів години наша команда вже сходила на берег. Тепер наші думки були про одне: "Що ж за Квест нам підготували організатори проекту?". Втім, зовсім скоро ми про це дізнались. Нам була відведена доля мандрівників, які на своєму шляху повинні були пройти випробування, дістатися певних місць і врешті - перемогти. Це була справжня пригода героями якої стали всі учасники проекту.
Та в Матінки-природи були інші плани. За якісь пів години до завершення Квесту нас застав дощ.
Чому я згадую про це? Все просто: ця стихія природи об'єднала всіх: команди, організаторів та волонтерів. В один момент всі учасники фестивалю опинились під дахом маленької церкви, що знаходились на території заповідника. Навіть до цього не знайомі між собою люди, вже скоро ділились своїми враженнями і обмінювались контактами.

Так, звичайно, я б ще мав згадати наш зворотній шляг через неймовірно красивий сад, але моя історія не про це. Моя історія, про те, як проект "Прес-Весна на Дніпрових схилах" зміг об'єднати людей з різних областей та країн, як одна продорож поклала початок цілій історії, частиною якої стала і команда нашого коледжу. Враження, які я отримав завдяки цьому проекту, залишаться в моїй пам'яті на все життя. І я вірю, що наступного року, ми знову зможемо зустрітися на просторах Дніпрових схилів!



Артем Подзюбанчук