пʼятниця, 15 травня 2020 р.

Прес-Весна у нашому серці назавжди #інфоманія2020

Коли б ви мене спитали: "Що я ціную у своєму житті?" - то однією з найперших, я б відповів - враження. Адже саме вони наповнюють наше життя: змушують радіти і сумувати, цінувати життя і самовдосконалюватись. Про одне з таких найяскравіших вражень, сьогодні я і розповім.

Моя історія починається на Київському Річковому Вокзалі. Тоді, в травні 2018-го, наша команда вперше відправилася на фестиваль "Прес-Весна на Дніпрових схилах". Тож, Річковий Вокзал, теплохід "Монблан" і ми, у передчутті неймовірної пригоди. І ось, нарешті, теплохід почав свій рух. 

Його корма легко розсікала перед собою воду і вже за кілька хвилин човен ліг на курс. Поки повз нас минали мости та невеличкі острови, на палубах теплоходу проводились майстер-класи. Панувала дружня атмосфера, заводились нові знайомства та створювались команди для майбутнього Квесту.
Аж ось, попереду, наче з води почали виростати величезні бетонні скелі - то був канал, що з'єднував Дніпро та Київське море. Човен потроху почав гальмувати, і складалось враження ніби він запливає до пащі чудовиська з давньогрецької трагедії. Врешті-решт теплохід зупинився, а позаду нас піднявся шлюз. Останній почав потроху заповнюватися водою, а човен в свою чергу - підійматися. Зовсім скоро рівень води у шлюзі та в Київському морі зрівнялися, і "Монблан" продовжив свій шлях.


За якісь пів години наша команда вже сходила на берег. Тепер наші думки були про одне: "Що ж за Квест нам підготували організатори проекту?". Втім, зовсім скоро ми про це дізнались. Нам була відведена доля мандрівників, які на своєму шляху повинні були пройти випробування, дістатися певних місць і врешті - перемогти. Це була справжня пригода героями якої стали всі учасники проекту.
Та в Матінки-природи були інші плани. За якісь пів години до завершення Квесту нас застав дощ.
Чому я згадую про це? Все просто: ця стихія природи об'єднала всіх: команди, організаторів та волонтерів. В один момент всі учасники фестивалю опинились під дахом маленької церкви, що знаходились на території заповідника. Навіть до цього не знайомі між собою люди, вже скоро ділились своїми враженнями і обмінювались контактами.

Так, звичайно, я б ще мав згадати наш зворотній шляг через неймовірно красивий сад, але моя історія не про це. Моя історія, про те, як проект "Прес-Весна на Дніпрових схилах" зміг об'єднати людей з різних областей та країн, як одна продорож поклала початок цілій історії, частиною якої стала і команда нашого коледжу. Враження, які я отримав завдяки цьому проекту, залишаться в моїй пам'яті на все життя. І я вірю, що наступного року, ми знову зможемо зустрітися на просторах Дніпрових схилів!



Артем Подзюбанчук

ЕЛЕКТРОННІ НОТНІ БІБЛІОТЕКИ У ЖИТТІ МУЗИКАНТА

Кожен музикант хоч раз в житті стикався з такою проблемою, як пошук нот в Інтернеті. На перший погляд пошук партитур може здаватися чимось нереальним. Але, це тільки так здається, адже є велика кількість електронних нотних бібліотек. Такі бібліотеки мають багато переваг над звичайними бібліотеками, наприклад: 

  • швидкий пошук твору, що займає всього декілька хвилин (у звичайній музичній бібліотеці цей процес може зайняти декілька годин); 
  • набагато краща якість нот, немає жодних написів, графічних пояснень над нотами та на них; 
  • та найголовніше, ти не зможеш загубити ці ноти, їх завжди можна  роздрукувати.  

Перша нотна бібліотека, про яку я хочу розповісти це Нотна бібліотека «Дударик». Цей проєкт засновано у 2010 році завдяки співпраці капели «Дударик» та Львівської міської ради. Він є  безпрецедентним, прагматичним та дозволяє митцям безкоштовно отримати велетенський архів музичних творів. У бібліотеці можна знайти будь-які ноти, біографії композиторів, збірки та тексти пісень. Сам сайт бібліотеки є дуже зручним для користування. Пошук нотних творів виконується за такими критеріями, по-перше, українські або зарубіжні твори, по-друге, за століттям, за жанром (інструментальні, акапельні, симфонічні, ансамблеві, тощо), а також колядки, щедрівки, веснянки. Ще можна знайти богослужби - літургію, акафіст, церковні пісні тощо. Пошук біографій, збірників та текстів пісень відбувається за абеткою. Матеріал завантажується у pdf-форматі. Ця онлайн бібліотека буде цікавою для всіх музикантів, особливо для хорового відділу. 

Нотна бібліотека «Фортепіано». Вже з назви можна зрозуміти, що бібліотека в перше чергу орієнтована на піаністів. Насправді, пошук у бібліотеці не такий зручний, як у нотної бібліотеки «Дударик». На сайті відсутній пошук за назвою та жанром. Але на сайті є й корисна інформація - можна знайти необхідні п'єси за автором. Автора слід шукати в алфавітній абетці за такими опціями  «зарубіжні автори», «російські й радянські автори». Далі йдуть «етюди та вправи», але їх також можна відсортувати за автором. Окремо йдуть п'єси  для 2-х фортепіано у 4 руки, а також вокальні твори й ноти для арфи. Насправді сайт є корисним, але через незручний пошук, є гіршим за того ж «Дударика».

На черзі моя улюблена нотна бібліотека «Musicnotes», якою я сама користуюся декілька років. У цій нотній бібліотеці постійно оновлюються партитури, вона вражає своїми обсягами, адже охоплює ноти від класичної музики до музики з ігор та мультфільмів. Сайт бібліотеки є максимально зручним – дозволяє знайти ноти не тільки за жанром і автором, як в інших бібліотеках, але й за музичним інструментом. Ця бібліотека підходить усім музикантам - від піаністів до духових та ударних інструментів. Пошук працює за: 
  • видом музичного твору (вокалізи, етюди, сонати, вальси); 
  • жанром (класична музика, джаз, сучасна музика, музика з фільмів, мультфільмів, комп'ютерних ігор, навіть колискові пісні)
  • прізвищем композитора;
  • назвою твору. 
Ще на цьому сайті можна відшукати навчальні курси для музикантів, наприклад, тут є курси гри на гітарі, розвитку музичного слуху та уроки гри на фортепіано. 
Усі файли є абсолютно безкоштовними та надаються у pdf-форматі. Як на мене це одна з найкращих нотних бібліотек. 
Далі зупинимося на нотній бібліотеці «Domracheev» Ця бібліотека ідеально підходить домристам. На сайті вміщено багато нот для домри. Також це один з небагатьох сайтів, який дозволяє читачу  самостійно розмістити партитури, які на ньому є відсутніми. Мені здається це великий плюс, адже бібліотека поповнюється постійно та колективно. Сайт бібліотеки є зручним, має корисні посилання на інші нотні архіви та інформаційні сторінки. Пошук нот відбувається за абеткою, має ноти для 4-х струнної домри, для 3-х струнної домри. Окремо є ноти для дуету домр з гітарою, баяном, домрові ансамблі, приклади різних составів та ноти для них. Ще на сайті присутня методична література, налічує три розділи – «про домру», «народні інструменти» та «корисні книжки». Нотна база неперервно поповнюється новими творами та цікавою інформацією.

Матеріал підготувала Ольга Хабюк

понеділок, 16 березня 2020 р.

Карантин дистанційному навчанню не перешкода (Google клас викладачам на замітку)

Загальні відомості
У зв'язку з запровадженням у закладах освіти карантину (запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19) доцільно перейти на дистанційне навчання. Для закладів вищої освіти це не є суттєвою проблемою, оскільки вони і до цього використовували системи управління навчанням LMS, наприклад, MOODLE. Тим закладам, які раніше не використовували такі системи (школи, коледжи, заклади профтехосвіти) дистанційний процес зручно побудувати за допомогою соціальних мереж, месенджерів (Viber, Telegram) та сервісу Google Клас.
Google Клас - це безкоштовний сервіс для навчальних закладів та некомерційних організацій. Він доступний усім, хто має пошту Google (Gmail). При наявності підключення до Інтернету Клас можна відкрити на комп'ютері в будь-якому браузері або встановити додаток на будь-який з мобільних пристроїв (смартфон, планшет) на базі Android і iOS.
Зазвичай використовується наступна модель роботи викладача і студентів у Класі:
1. Викладач створює матеріал, завдання та/або опитування. Він може призначити завдання одному, декільком курсам або окремим студентам. Існує можливість вказати термін здачі, параметри доступу до доданих матеріалів, відстежувати статус виконання завдань, додавати коментарі під час їх виконання.
2. Студент здає роботу. При виконанні він переглядає або редагує окремий файл або призначену для нього копію, може прикріпляти посилання, файли, зображення, відповідає на тести тощо.
3. Викладач оцінює роботу. Може додавати до завдання примітки, ставити оцінки і повертати  роботу студенту із відгуком. Студент бачить свою оцінку або необхідність доопрацювання.

Створення класу
Для створення нового класу необхідно:
1. Зайти до поштової скриньки Gmail
2. Тиснемо кнопку Додатки, обираємо Google Клас
3. За допомогою «+» створюємо новий клас
4. Робимо його опис
5. За бажанням можна змінити тему оформлення 
6. Кожному класу присвоюється свій код (для нашого прикладу, це 77hctkl)
7. Цей код потрібно передати студентам, щоб вони за ним приєданилися до створеного класу

Також можна самостійно запросити студентів приєднатися до класу, вказавши їх e-mail'и.

8. Тепер час створювати завдання, оголошення,  питання. Для цього переходимо на вкладку ЗАВДАННЯ та натискаємо на знак + (СТВОРИТИ).

9. Створимо тематичний розділ (тему). Для нашого прикладу це буде Похідна.
10. У цьому тематичному розділі додаватимемо теорію із завданнями. Знов натискаємо на +
Обираємо опцію Матеріал 
Для створеної теми ми маємо можливість приєднати теоретичний мінімум - відеоматеріали з YouTube, презентації або фотографії (зображення)


Також ми можемо прикріпити лекцію або навчальний посібник файлом
11. Тепер ми можемо створити завдання
Наприклад
Ми виставляємо максимально можливу кількість балів, останній день подання завдання (терміни)
Питання і завдання студентів можемо відслідковувати в календарі курсу. У календарі студенти бачать свої завдання і терміни їх виконання. 
У потоці Класу викладач може залишати й інші важливі повідомлення, наприклад, про проведення вебінару (на певному сервісі) або відеоконсультації.

12. Для оцінювання переходимо на вкладку Оцінки. Той, хто подав роботу (або відзвітував про виконання) відзначений зеленим коліром. 
Клікаємо по прізвищу того, чию роботу перевірятимемо, в нашому прикладі - Лера Соломатина. Бачимо, студентка подала 4 фотографії. 
Відкриємо першу. Праворуч можемо також відкривати інші вкладення. Якщо потрібно залишаємо коментар, ставимо оцінку!
Цю оцінку студент ще не побачить, бо вона зберігається як чернетка для викладача. І він може змінити ще цю оцінку - відправити роботу на доопрацювання студентові.. Щоб оцінка була зарахована, після оцінювання завдання викладачу треба натиснути повернути і студент отримає повідомлення, що його робота оцінена певним балом. 
Всі виставлені оцінки та подані роботи зберігатимуться для перегляду у розділі ОЦІНКИ.

13. Також можемо розробляти та додавати завдання-тести, створені за допомогою Google форм.


Або давати посилання на завдання, створені за допомогою інших відкритих ресурсів. Як приклад, нижче наведено навчальний кросворд з фізики (https://learningapps.org).
14. Викладачі та студенти можуть працювати на свої мобільних пристроях під управлінням Android, iOS и Chrome OS - для цього треба встановити безкоштовно додаток «Google Клас»  (з Play Маркет, App Store, Інтернет магазину Chrome).

Відкриті відео-ресурси
Пропонуємо вашій увазі декілька пізнавальних відео з ресурсу YouTube та навчальних видань, які допоможуть швидше  розпочати навчання у Google класі.



Навчально-методична література
1. Авер’янова Н.М. Методичні рекомендації на тему:«Створення дистанційного курсу за допомогою сервісу Google Клас», Кривий Ріг, 2018. - 19 с.
2. Робота в середовищі GOOGLE CLASSROOM. - Режим доступу : http://umanpedcollege.at.ua/statia/instrukcija_po_roboti_v_google_classroom_dlja_stud.pdf


Матеріал підготував Олексій Воронкін

ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ В СЄВЄРОДОНЕЦЬКОМУ КОЛЕДЖІ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ


11 лютого 2020 року у світі відзначався День безпечного Інтернету під гаслом «Разом для найкращого Інтернету». День безпечного Інтернету  започатковано з метою залучення до співпраці дітей, батьків, вихователів, освітян, соціальних працівників, представників індустрії та політиків, надихаючи їх відігравати свою роль у створенні найкращого Інтернету.
Впродовж лютого студенти Сєвєродонецького коледжу культури і мистецтв імені Сергія Прокоф'єва активно долучалися до різних освітніх програм, присвячених  Дню безпечного Інтернету, серед яких:
  • «Інтернет:як безпечно грати, навчатися і працювати» – онлайн-урок від Cisco Networking Academy Ukraine та провідних університетів при підтримці Кіберполіції України та ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Під час уроку студенти ознайомилися з такими темами як «Небезпеки кіберпростору», «Як хакери захищають Інтернет», «Хацкери. Або як обманюють халявщиків в Інтернеті». Всі студенти, які успішно склали тести, отримали іменні Сертифікати учасника онлайн-уроку.
  • «Безпечний Інтернет» – Всеукраїнський конкурс, покликаний об’єднати всіх, хто користується Інтернетом. В основі його завдань – не шкільна програма з інформатики, а цікаві та важливі питання❕, з якими стикається кожна людина, коли користується комп’ютером, планшетом, смартфоном та виходить в Інтернет. Студентів коледжу було відзначено 25 відзнаками 😉, а саме: 1 Диплом І ступеня, 3 Дипломи ІІ ступеня, 8 Дипломів ІІІ ступеня, 13 іменних сертифікатів. Цей результат говорить про те, що в наших студентів сформувалася цифрова грамотність, яка у майбутньому рятуватиме їх від неприємностей, що можуть очікувати в Інтернеті.










Я також долучився до Дня безпечного Інтернету - як учасник відкритого Всеукраїнського майстер-класу «Цифрова майстерня з інформаційної безпеки», що відбувся в рамках заходу «Цифрова година» за організаційної підтримки Міністерства освіти і науки України та компанії Google Україна. Під час виконання онлайн-вправ розкривалися шляхи створення безпечного Інтернет-середовища (кібербулінг). За виконання вправ і за підсумками роботи Цифрової майстерні з інформаційної безпеки отримано іменний сертифікат 💪.
Географія учасників цифрової майстерні


викладач інформатики
Олексій Воронкін



пʼятниця, 13 березня 2020 р.

Додатки для розпізнавання музики


Музика - вона всюди! Її чутно із автомобілів та автобусів, смартфонів і телепередач. Вона настільки заполонила наше життя, що ми не дивуємось, коли чуємо її у супермаркетах або навіть у кабінеті суворого директора. Це стало звичним явищем.

Напевно, в житті кожного з нас були ситуації, коли таке мистецтво зненацька захоплювало, почувши якусь мелодію ми робили висновок, що вона  «саме та», що ми готові слухати її цілий день, але постає питання: як знайти ту, вже майже улюблену пісню, коли запам’яталось лише чотири слова, а наспівати знайомому, який працює на радіо, ти не можеш, бо ще досі не закінчив музичної школи? Отже,  тепер увага! Музика- це не просто фонове звучання у нашому житті і це набагато більше чотирьох слів. Тепер музика і технології- це одне ціле!

На сьогоднішній день, сучасний маркет пропонує безліч безкоштовних музичних додатків для розпізнавання музики лише за невеликим її фрагментом. Функція розпізнавання дозволяє знайти незнайомі пісні у величезному музичному світі. Такою можливістю можуть скористатися власники смартфонів і планшетів на  Android и iOs системах. Тож ми склали ТОП з 5-додатків, які на нашу думку, найкраще упораються з поставленим завданням.
  1. Shazam - популярний додаток, що дозволяє використовувати музичний фрагмент для пошуку пісні, слів, виконавця та іншої інформації. Shazam миттєво визначає джерело музики, здатний розпізнати композицію в умовах шуму.  Автоматичний режим здійснює пошук навіть після виходу з програми. Підтримує систему візуального розпізнавання, використовуючи камеру гаджета, дозволяє поширювати інформацію у соцыальних мережах, створювати плейлисти, отримувати свіжі новини і спілкуватися в чаті. Входить до ТОП-3 додатків на App Store в категорії «Музика». 
  2. TrackID - додаток з досить приємним і зручним інтерфейсом. знаходить пісню за звучанням, а також видає додаткову інформацію - дані про виконавця, кліп на пісню, місце в чарті, схожі композиції і так далі. Окремою функцією програми, яку слід назвати - це автономний режим. Якщо у користувача немає доступу до Інтернету, TrackID запише фрагмент, а потім розпізнає його при виході в інтернет. Знайденою піснею можна швидко поділитися в WhatsApp, Instagram або інших соціальних мережах.
  3. SoundHound - Один з головних конкурентів Shazam і TrackID - Ключовою особливістю утиліти є її велика база даних. За допомогою програми можна розпізнати пісню  досить специфічних жанрів, по типу гаражного року, DownTempo тощо. Пошук пісні можна здійснити як за звучанням, так і надрукувавши рядки з неї. Знайдена композиція супроводжується інформацією про виконавця, альбомом, роликом в YouTube і посиланням на покупку в iTunes або Amazon. Базова версія програми є безкоштовною, але містить рекламу, яку можна вимкнути розширивши додаток до повної версії за 7 доларів.
  4. Soly - Сервіс розпізнає пісню за декілька секунд, відкриває текст до неї і залишає посилання трека на YouTube. Soly підтримує функцію плеєра, дозволяючи зберігати знайдені пісні в історію і програвати в додатку. Програма обладнана стійкою системою ідентифікації, що дозволяє здійснювати пошук даних в умовах підвищеного рівня шуму, функцією накладення тексту на пісню( для караоке виконання) і розсилкою цитат з пісень. Soly має сучасний дизайн і зручні налаштування користувача.
  5. Боти в Telegram - Використання ботів в месенджері не найзручніший спосіб розпізнавання музики, проте тим, хто «живе» в Telegram, такий варіант цілком може підійти. Необхідно лише додати потрібного бота і дати йому прослухати пісню, затиснувши мікрофон в рядку відправки повідомлення.
Отже, разом ми дійшли висновку, що сучасні технології здатні змінити не тільки звичні сфери нашого життя, а й такі вічні цінності як мистецтво. Тож сміливіше користуйтеся музичними додатками, не бійтесь нового і хай кожна мелодія в  вашому житті обов’язково знайдеться!

Єлізавета Фадєєнко